Chat overlay configuratie

De Chat overlay wordt in de portal van de Contact Center Messenger aangepast, door de engineers van Voys One, aan de wensen van de klant. Hier kan zowel de inrichting en grootte worden aangepast. Hoe de layout, themes en kleuren worden aangepast is hier te vinden

Size

Zowel de hoogte en breedte van de desktop als de mobiele versie kunnen worden aangepast. Onderstaand de aanpasbare velden en de standaard waardes:

Locale

Onder Locale wordt de taal aangepast die men wenst te gebruiken in de chatoverlay:

De te kiezen talen zijn: German, Spanish (Chile), Spanish (Spain), French (CA), French (FR), Italian, Norwegian, Dutch, Portugese (Brazil), Russian, Swedish, Chinese, English (US), English (UK) en Welsh (UK)

Headings

Onder Headings kunnen de titelkopjes worden aangepast in de widget die getoond worden alvorens met een chat start:

De Contact Us velden zijn van toepassing op de titelkopjes die boven in de chat overlay worden getoond bij het openen van de widget. De Field Page velden  worden getoond bij de invoer velden voor het starten van een Live Chat:

Chat Window

Kies opties om het gedrag van de knop op de website te configureren. Kies bijvoorbeeld of de chat automatisch een pop-up geeft bij een bezoeker op de site en of wel of niet de contact gegevens worden getoond of er direct een chat wordt gestart:

ReCaptcha

Standaard staat de ReCaptcha (wikipedia) aan, maar deze kan hier ook uitgezet worden

Chat Options

Kies hier of je wel of geen Emoji's en File Transfers wil toestaan in de chat

MiCC Options

Er kan gekozen worden om een check uit te voeren of de MiContact Center server beschikbaar is en of de wachtrij waar de chat in geplaatst zal worden ook beschikbaar is:

Chat Pre-Route Greeting

Voordat de bezoeker een chat bericht stuur kan er een bericht worden gestuurd als begroeting voor de chatter:

Message for MiCC overloaded

Het kan gebeuren dat er een fout op treed tijdens het chatten hiervoor kan een bericht worden ingesteld dat de chatter dan te zien krijgt

Contact us options

De opties van contact zoals in de widget te tonen zijn hier te configureren:

Er kunnen meerde opties van dezelfde type worden ingevoerd en in de juiste volgorde worden gesleept

De beschikbare kanalen zijn Phone, E-mail en SMS en worden vervolgens op deze wijze getoond in de widget:

Chat overlay fields

Als een bezoeker op de website een chat start dient hij of zij enkele gegevens in te voeren. De wenselijke velden zijn beschikbaar in de volgende vormen:

  • Name 
  • Email
  • Phone
  • Dropdown
  • Custom

Dit kan interessant zijn om de juiste informatie te verzamelen van de chatter om later eventueel nogmaals contact te zoeken of een chat door de agent te escaleren naar een e-mail of telefoongesprek.

De geconfigureerde velden worden dan zo weergegeven:



Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.