On-Demand: Rapportages maken

Met deze stappen leggen uit hoe je een Voice Queue Group Performance by Period rapport kunt uitvoeren. Uiteraard kan je zelf kiezen om andere rapporten te genereren maar de stappen zullen vergelijkbaar zijn.

OPMERKING:

  • Sommige rapporten worden in SQL-database opgeslagen als apparaten in plaats van als intervallen. Rapporten die zijn opgeslagen als apparaten kunnen niet worden uitgevoerd voor een specifiek tijdsbereik en kunnen alleen worden uitgevoerd in 24-uursperiodes. Als de Start Hour en End Hour opties in CCMWeb zijn uitgeschakeld, kan het rapport alleen voor 24-uursperiodes worden gegenereerd.
  • Als je een rapport uitvoert dat resulteert in Data Limit Exceeded in de inbox, moet je het rapport opnieuw uitvoeren met een kortere tijdspanne.
  • De beschikbaarheid van de rapport functies varieert per type rapport.

Een rapport genereren

  1. Beweeg de muis over Reporter en selecteer Voice -> Queue reports.



    Het tabblad Basic wordt geopend:

  2. Selecteer onder Report Type het Queue Performance by Period-rapport.
  3. Selecteer onder Queue de wachtrij of meer wachtrijen.  Houd de <Shift> toets of <Ctrl> toets ingedrukt om meer dan één wachtrij te selecteren.
  4. Bij Start date en End dateEinddatum geef je de begin- en einddatum van het rapport op.
    • OPMERKING: Als je één rapport wilt dat twee dagen beslaat (bijvoorbeeld van 3 december om 21.00 uur tot 4 december om 17.00 uur), maak dan de Startdatum en de Einddatum de datum waarop de verschuiving begint (3 december). Als je de Startdatum de datum waarop de dienst begint (3 december) en de Einddatum de datum waarop de dienst eindigt (4 december) maakt, genereer je een rapport dat drie dagen beslaat (3 december van 21.00 tot 5 december 5.00 uur). De tijdspanne per dienst mag niet langer zijn dan 24 uur.
  5. Om een afzonderlijk rapport te maken voor elke dag in het door jou geselecteerde datumbereik, selecteer het selectievakje Create one report for each day in the selected date range.
  6. Bij Start hour en End hour geef je het begin- en einduur van het rapport op. OPMERKING: Als je rapporten uitvoert met de optie Over midnight Report, mag de tijdspanne tussen het begin- en het einduur niet meer dan 24 uur bedragen.
  7. Bij Interval specificeer je het tijdsinterval waarin de statistieken in het rapport worden weergegeven.
  8. Bij Days to include, selecteer je de dagen van de week die in het rapport moeten worden opgenomen.
  9. Als je contact center niet 24 uur per dag werkt, selecteer je bij Report mode -> Default.
  10. Om een rapport over midnight uit te voeren, selecteer je bij  Report Mode -> Over midnight.  De modus is het meest geschikt voor 24-uurs contactcentra.
  11. Bij Report output language, selecteer je de taal die wordt gebruikt in de rapportuitvoer.
  12. Bij Render Type geeft je aan hoe je de rapporten wilt bekijken, in Excel- of pdf-formaat.
  13. Klik op Submit. Het scherm voor het ingediende rapport wordt geopend.
  14. Klik op View Report Inbox. Het venster Rapportinbox wordt geopend met een overzicht van alle gemaakte rapporten:
  15. Klik op View om een rapport te openen:



Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.