Alle rapporten bevatten een banner met de volgende details. (Ter vereenvoudiging zijn banners in de affbeeldingen weggelaten).Zie figuur 1 voor een voorbeeld van de rapportbanner.
- Report: de naam van het gegenereerde rapport
- Device: het apparaat (de apparaten) dat (die) wordt (worden) gerapporteerd.
- Date Range: het bereik van de data die werden geselecteerd bij het genereren van het rapport
- Created: de datum waarop het rapport is gegenereerd en het individu of de afdeling die het rapport heeft gegenereerd.
- Filter: geeft, indien van toepassing, de filteropties weer die zijn geselecteerd bij het genereren van het rapport
Figuur 1: Report banner
Daarnaast bevatten verschillende rapporten ingebedde notities. Deze notities geven aanvullende informatie over de doeleinden en de statistieken van het verslag.
Vanwege de beperkte ruimte worden niet alle rapport-voorbeelden op deze hulppagina's in hun geheel weergegeven. Wel worden alle kolomkoppen voor elk rapport beschreven in de tabel die aan het rapportvoorbeeld voorafgaat. In sommige gevallen bevat een rapport van één enkel apparaat iets andere informatie dan een rapport van een groep met dezelfde naam. In deze gevallen worden de verschillen genoteerd in de tabel die aan het rapportvoorbeeld voorafgaat of worden er voorbeelden van zowel enkelvoudige als groepsrapporten gegeven.
OPMERKING:
- Rapportstatistieken komen niet altijd overeen tussen rapporten omdat sommige rapportgegevens worden afgeleid uit de ACD-datastroom en sommige uit de SMDR-datastroom.
- Er worden maximaal 28 kolommen met rapportgegevens weergegeven in een enkelvoudig afgedrukt rapport.
OPMERKING: De beschikbaarheid van de parameters varieert per rapport en apparaattype.
Dit zijn de parameters die verschijnen bij het genereren of schedulen van een rapport. Dat venster ziet er zo uit:
Basic
Report type
Specificeert het type rapport.
Device
Specificeert de agent, groep, wachtrij etc. waarover u rapporteert, en geeft een lijst van de opties waarvoor u rapporten kunt genereren.
Start date/End date
Specificeert het bereik van de data die in het rapport worden gebruikt. U kunt elke kalenderdatum als startdatum kiezen en elke datum later in het kalenderjaar als einddatum.
Start hour/End hour
Specificeert de uren van de dag die in het rapport worden gebruikt.
Days to include
Specificeert de dagen van de week die in het rapport moeten worden opgenomen.
Create one report for each of the employee's supported media servers
Geeft u de mogelijkheid om een enkel rapport op medewerkerniveau te maken, of een rapport op medewerkerniveau plus rapporten voor elk van de mediatypes van de medewerker, gebaseerd op de mediaserver waaraan hun apparaten zijn gekoppeld.
Interval
Specificeert de rapportageperiode: met 15, 30 of 60 minuten.
Report mode
Geeft u de optie van een standaardrapport dat één dag beslaat, of een over-midnigh rapport dat twee dagen beslaat (een over-midnigh rapport kan bijvoorbeeld beslaan van 22.00 uur op dag één tot 10.00 uur op dag twee).
OPMERKING: De tijdspanne kan niet langer zijn dan 24 uur.
Report Output language
De uitvoertaal vermeldt de taal die wordt gebruikt in de rapporttabellen en -diagrammen: Engels (Noord-Amerika en het Verenigd Koninkrijk), Canadees Frans, Europees Frans, Latijns-Amerikaans Spaans, Europees Portugees, Braziliaans, Nederlands, Italiaans, Duits, Russisch, Noors, Zweeds en Vereenvoudigd Chinees.
Render Type
Het output formaat van het rapport.
Distribution
Email the report to
Gebruik de selectievakjes om het rapport, spreadsheet en de bijbehorende grafiek te e-mailen aan de geselecteerde contactpersonen. U voegt contactpersonen en contactgroepen toe aan de lijst met e-mailadressen in het menu My Options (Lees hier hoe je contactpersonen en groepen toe kan voegen).
Print the report
Het selectievakje Afdrukken van het rapport drukt de rapport-spreadsheet en de bijbehorende grafiek af.