Al de medewerker ingelogd is in Ignite, een apparaat heeft gekoppeld en beschikbaar en aanwezig is in een wachtrij die telefonische conversaties afhandelt, kan de medewerker een oproep/conversatie aangeboden krijgen.
Beantwoorden via Pop-up
1. Een pop-up veschijnt, in de browser of op de desktop,waarop o.a. te zien is welk nummer er belt en voor welke wachtrij:
2. Om de conversatie te beantwoorden zijn er de volgende opties:
- Beantwoord de oproep, i.c.m. een vast Mitel toestel, in Ignite door op het groene vinkjete klikken.
- Beantwoord het gesprek op het fysieke toestel aan middels de hoorn of headset.
- Beantwoord het gesprek op je mobiel indien dit het apparaat is dat gekozen is om oproepen mee af te handelen.
- Beantwoord het gesprek in MiCollab indien er gebruik wordt gemaakt van de SIP Softphone
Beantwoording via Inbox
Mocht de popup niet verschijnen of verdwenen zijn kan je altijd naar Inbox gaan:
- De conversatie in de List selecteren:
- En op Accept (rechterkant) klikken:
3. Na beantwoording van de conversatie zal je naar het Details venster worden geleid van de conversatie in de Inbox, waar de verdere afhandeling plaats zal vinden:
Gesprekshandelingen
Om handelingen tijdens een gesprek te kunnen uitvoeren vind je rechtsboven de zogeheten 'Call Controls':
De volgende opties zijn beschikbaar:
- On Hold - Zet conversatie in/uit de wacht
- Hang up - Beëindigde conversatie
- Dial Digits - Voer cijfers in
- Transfer - Verbind de conversatie door (zie onderstaande alinea voor meer info)
- Invite - Voeg deelnemer toe aan conversatie
- Classification Code - Voeg classificatie code toe aan het conversatie
- Request Help - Hulpverzoek voor Supervisor
Doorverbinden conversatie
Om een conversatie door te verbinden met een andere wachtrij, collega of externe partij doorloop je de volgende stappen:
1. Klik op (Transfer). Het volgende venster wordt geopend:
2. Zoek in de lijsten en tabbladen of gebruik het Search veld. Als je zoekt op het tabblad 'All' worden direct de resultaten weergegeven uit verschillende categorieën. Je kan ook direct een intern of extern nummer invoeren in het Search veld.
3. Selecteer de bestemming waarmee je wilt doorverbinden en kies of je supervised of blind wil doorverbinden:
= Een Supervised transfer (ook wel bekend als: consulted transfer, warm doorverbinden)
= Een Blind transfer (Ook wel bekend als: Unsupervised of Koud doorverbinden)
4. Bij een Supervised transfer wacht je tot de verbinding tot stand is gekomen en middels de Call Controls voltooi () of annuleer () je de doorverbind handeling:
Details scherm
Het Details scherm geeft een hoop informatie weer van de huidige conversatie. het kan zijn dat er velden ontbreken of velden extra beschikbaar zijn bij een agent. Dit heeft alles te maken met rechten en beschikbare functionaliteit:
Veld | Omschrijving |
Queue Name | |
Queue Dialable | |
Queue Reporting | |
To Address | |
To Name | |
System Received | |
Agent Received | |
Queue Received | |
Last Agent Responded | |
Interaction Id |
Supplemental Details:
Veld | Omschrijving |
ANI | |
DNIS | |
GlobalCallIDs | |
HangupOnRemoveHold | |
TimeOfferedToAgent | |
TimeAgentEstablished | |
TimeOfLastAgentResponse |
Participants: Dit zijn de huidige deelnemers aan de conversatie