04. Beschikbaarheid instellen in Ignite

Na dat een medewerker is ingelogd ben je nog niet direct beschikbaar voor inkomende conversaties.

De beschikbaarheid wordt opgebouwd uit de volgende onderdelen:

  • Beschikbaarheid medewerker (State)
  • Aanwezigheid in de groepen (Agent Groups )

Door rechtsboven op de Avatar te klikken opent er een pop-up waar de beschikbaarheid en aanwezigheid kan worden ingesteld:

State: Medewerker status

Het eerste tabblad geeft de opties weer die er zijn voor de medewerker om te kiezen of deze wel of niet beschikbaar. Je hebt de keuze uit de volgende opties:

  • Available - Deze status maakt de medewerker beschikbaar voor conversaties uit wachtrijen,
  • Busy - Ook wel 'Maak Bezet' genoemd, zorgt ervoor dat je als persoon wel bereikbaar bent op individuele interne en extern nummer maar geen conversaties uit de wachtrij aangeboden krijgt. 
  • Do Not Disturb - Ook wel 'Niet Storen' genoemd zorgt ervoor dat de medewerker op geen enkele manier bereikbaar is. Zowel via de wachtrij, extern en intern zijn deze medewerkers niet beschikbaar. Uitgaand bellen is wel mogelijk zowel in- als extern
  • Offline - Met deze status wordt je weergegeven als 'Offline', ontvang je geen conversaties uit wachtrijen, maar ben je nog steeds ingelogd in Ignite.
  • Logout - Hiermee log je uit de Ignite app

Busy, Make Busy of Maak Bezet, kent nog een aanvullende optie: Reason Codes, of Reden Codes, dit zijn redenen of tags die gekozen kunnen worden om aan te geven waarom iemand op Busy gaat en dus zichzelf uit de wachtrij schakelt:

Kies de betreffende Reden en je beschikbaarheid veranderd naar Busy. De ingestelde Reden en de duur zal zichtbaar zijn voor collega's in Ignite en in hisorische rapportages

Agent Groups: aanwezigheid in de groepen/wachtrijen

Het tweede tabblad laat een overzicht zien van de groepen/wachtrijen die aan de medewerker zijn toegekend

De icoontjes aan de linkerkant laten zien om welk type media het gaat:

  •  Telefoon wachtrij.
  •  E-mail wachtrij
  •  Chat wachtrij (webchat, SMS, social media messengers etc.)
  •  Open Media wachtrij. Denk hierbij aan IoT sensoren en andere te koppelen signaleringplatformen

De kleur van het icoontje bepaald of de medewerker wel of niet actief is in deze wachtrij/groep (Group Presence)

  • Blauw = Aanwezig
  •  Grijs = Afwezig

1. Het aan- en uitzetten van de groepen gebeurt door op de icoontjes te klikken:

2. Optioneel: Om jezelf beschikbaar te stellen voor alle groepen kies Join All. Of kies Leave All om jezelf onbeschikbaar te maken voor alle groepen.

3. Kies Update om de wijzigingen van kracht te laten gaan

Je hebt nu de beschikbaarheid van jezelf als medewerker ingesteld en de deelname van de groepen ingesteld.

Vanaf nu kan je dus ook direct conversaties binnen krijgen uit de actieve wachtrijen.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.