02. Connector - Queues en Agents

Connector: Queues en Agents


Let op: Connectors worden geconfigureerd door onze collega's van Voys. Als er nog geen connector is en je klik in het menu 'Connector'  dan verschijnt het volgende scherm:



Neem in bovenstaand geval contact op met onze collega's op 050-700 99 21 of stuur ons een bericht


Indien bovenstaand scherm niet verschijnt is een werkende connector te herkennen aan het 'connected' status rechts bovenin:



Bij een werkende connector zijn tevens de twee tabbladen Queues en Agents zichtbaar



Queues


Een Connector kan vele Queues bevatten. Omdat niet alle relevant zijn en om te tonen in de widgets is het van belang om de te gebruiken wachtrijen te activeren.



Queues activeren

  • Kies de queues uit de 'Select to activate' lijst welke geactiveerd mogen worden en klik op het groen plusje aan de linkerkant:  
  • De wachtrij zal verspringen naar de 'Active in Cardboard' lijst. 
  • Nu is de wachtrij te kiezen bij het aanmaken van de widgets op de dashboards.


Queues deactiveren

  • Kies de queues uit de 'Active in Cardboard' lijst. ' lijst welke gedeactiveerd mogen worden en klik op het groen plusje aan de linkerkant:  
  • De wachtrij zal verspringen naar de 'Select to activate' lijst
  • Nu is de wachtrij te kiezen bij het aanmaken van de widgets op de dashboards.


Queue eigenschappen


De Queues in beide lijsten bevatten een aantal eigenschappen:




  • Systeemnaam: Naam welke uit het systeem (MiContact Center) wordt meegegeven. Deze is niet aan te passen
  • Media Type: Geeft het type aan dat de queue heeft
  • Queue nummer: Het (intern) aankiesbare nummer van de Queue
  • Kleur en Label: Aan elke Queue kan een kleur en label worden toegekend (zie ook hieronder)

Queue: Kleur en Label


De kleur en label kunnen worden aangepast naar wens van de organisatie. De kleur geeft een consistentie in het herkennen van waardes op de widgets en het label 'overruled' de systeemnaam op de dashboarding.

  1. Klik op het potlood icoon om de kleur en label aan te passen:  
  2. Kies kleur en pas label aan en klik op: Save Changes: 



Agents


Op het tabblad Agents zijn de geactiveerde en gedeactiveerde agents zichtbaar:


Een Connector kan vele agents bevatten. Omdat niet alle relevant zijn en om te tonen in de widgets is het van belang om de te gebruiken agents te activeren.


Agents activeren

  • Kies de agents uit de 'Select to activate' lijst welke geactiveerd mogen worden en klik op het groen plusje aan de linkerkant:  
  • De agent zal verspringen naar de 'Active in Cardboard' lijst. 
  • Nu is de agent te kiezen bij het aanmaken van de widgets op de dashboards.


Agents deactiveren

  • Kies de agent uit de 'Active in Cardboard' lijst' lijst welke gedeactiveerd mogen worden en klik op het groen plusje aan de linkerkant:  
  • De agent zal verspringen naar de 'Select to activate' lijst
  • Nu is de agent te kiezen bij het aanmaken van de widgets op de dashboards.


Agent eigenschappen


De agents in beide lijsten bevatten een aantal eigenschappen:



  • Systeemnaam: Naam welke uit het systeem (MiContact Center) wordt meegegeven. Deze is niet aan te passen
  • Media Type: Geeft het type media aan dat de agent heeft
  • Nummer: Het nummer van de Agent
  • Kleur en Label: Aan elke agent kan een kleur en label worden toegekend (zie ook hieronder)

Agent: Kleur en Label


De kleur en label kunnen worden aangepast naar wens van de organisatie. De kleur geeft een consistentie in het herkennen van waardes op de widgets en het label 'overruled' de systeemnaam op de dashboarding.

  1. Klik op het potlood icoon om de kleur en label aan te passen:  
  2. Kies kleur en pas label aan en klik op: Save Changes: 










Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.