Gebruikershandleiding

Op deze hulppagina vind je uitgelegd hoe je kunt bellen met MS Teams. Dit geldt voor gebruikers die de over de benodigde licenties vanuit Voys en vanuit Microsoft beschikken die het mogelijk maken om van deze dienst gebruik te maken.

De volgende onderdelen worden uitgelegd:

  • Gesprek opzetten
  • Gesprek in de wacht/ruggespraak/doorverbinden
  • Inkomende oproep aannemen/afwijzen
  • Contactpersonen (in- en extern) inzien en eventuele externe contactpersonen toevoegen

Oproepen

Achter de tab ‘oproepen’ vind je de acties waarmee je kunt bellen of oproepen kunt starten.


 

Oproepgeschiedenis

Bij ‘Geschiedenis’ vind je de inkomende/uitgaande/gemiste oproepen. Tevens kun je contact als snelkeuze toevoegen, die in dit scherm altijd op de rechterzijde te zien zullen zijn:



Oproep opzetten

Onder de subtab ‘Telefoon’ kun je een contactpersoon binnen de organisatie vinden Door een naam of een intern nummer in te voeren, krijg je de collega’s hier te zien:



Ook kun je onder de subtab ‘Telefoon’ een extern nummer intoetsen. Door op enter te drukken of door op ‘Bellen’ te klikken, wordt er een gesprek gestart:



Nadat je een actieve oproep hebt gestart, krijg je de volgende scherm, waarop je de oproep ziet:



Actieve oproep

Bij een actieve oproep heb je een aantal opties:

  1. In de wacht zetten
  2. ‘Koud’ Doorverbinden
  3. Ruggespraak houden (je huidige gesprek blijft actief en je kunt ondertussen in- of extern overleggen) en hierbij kun je het gesprek terughalen of alsnog doorverbinden aan de in- of externe contactpersoon

Rechtsboven vind je drie puntje (...) waar je de acties vindt die je tijdens een actief gesprek kan uitvoeren:


Wachtstand

Het scherm wanneer je iemand in de wacht hebt gezet:


Doorverbinden (koud)

Het scherm wanneer je het gesprek wilt doorverbinden

  • Hier kun je weer kiezen voor een collega of een extern nummer (1)
  • Daarbij kun je er voor kiezen om teruggebeld te worden wanneer het gesprek wordt geweigerd (2)
  • Hierbij heb je keuze tot doorverbinden of voicemail (afhankelijk van de instellingen van de voicemail) (3)


Ruggespraak

Het scherm wanneer je met iemand ruggespraak wilt houden. Hier kun je weer kiezen voor een collega of een extern nummer:


Inkomende oproep

Wanneer je een oproep binnenkrijgt, zie je in MS Teams het gesprek als een pop-up verschijnen in je scherm. In deze pop-up kun je het gesprek aannemen of weigeren



Contacten

Onder de subtab ‘Contacten’ vind je de interne contactpersonen. Daar kun je zelf ook (externe) contactpersonen toevoegen.

 


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.