MiCollab Client diagnostiek
MiCollab Client-gebruikers kunnen gegevens verzamelen over ervaren problemen en aan het beheerder-team doorgeven voor hulp bij het oplossen van problemen met de Client. Het diagnostische rapport verschaft diagnostische- en probleemoplossende gegevens over een mislukte Client-sessie. Het diagnostische rapport verzenden:
- Selecteer in het MiCollab navigatiemenu Instellingen -> Algemeen -> Diagnostiek verzenden.
- Geef een korte beschrijving van het probleem in het eerste invoerveld.
- Geef een gedetaiillerde beschrijving welk probleem is opgetreden.
- Selecteer Verzenden.
NOTE: Selecteer Diagnoselogbestanden verwijderen om het diagnostische rapport te verwijderen.
Veel voorkomende problemen
De volgende tabel geeft additionele tips voor probleemoplossing voor MiCollab Client.
Probleem of fout | Mogelijke oorzaak | Oplossing |
Belfout, stuur diagnostisch rapport | Geen netwerkverbinding | Controleer internet of netwerkverbinding |
Het nummer werd niet herkend of Oproep mislukt |
Gebeld of gesprek overgebracht naar en ongeldig nummer | Controleer of het nummer geldig is |
Softphone niet beschikbaar | Softphone uitgeschakeld | Controleer of de softphone of deskphone geconfigureerd is voor de gebruiker |
Oproepfout | Geen apparaten beschikbaar om een oproep te doen |
|
Uitgaand gesprek niet gestart met een waarschuwing dat er geen apparaten beschikbaar zijn | Noch een PSP- noch een CTI-apparaat is vrij of ingeschakeld | Activeer een softphone of verbind een deksphone |
Problemen naar het downgraden van de client naar oudere versies | Client-mappen niet gedetecteerd na het downgraden | Verwijder de bestanden en mappen handmatig vóór het downgraden |
Het rapport sturen is mislukt of gebruiker kan de diagnostische logboeken niet versturen |
Proxy-instellingen voor verbinding tussen Client en server | Sla de proxyserver over voor de server. Maak een uitzondering voor de server. |
Reset MiCollab Client naar de standaard instellingen
Als je de MiCollab Client wilt resetten naar de standaard instellingen, kan je de instelling Reset Fabrieksin- stellingen gebruiken. Om de Client-instellingen te resetten naar de standaard fabrieksinstellingen:
- In het MiCollab navigatiemenu, tik op Instellingen> Algemeen.
- Tik op Terug naar fabrieksinstellingen en selecteer OK om Client-instellingen te resetten naar de standaard fabrieksinstellingen en log uit van MiCollab Client.
MiCollab Client-server verbindingsproblemen
Wanneer een gebruiker de MiCollab Client met een actieve internetverbinding opstart maar zonder MiCollab Client-serververbinding, dan geeft de volgende lijst aan dat de cliënt beperkte functionaliteit heeft.
- Een grijze banner aan de bovenkant van de cliënt.
- Een controlelampje in het rechter uitrolmenu.
- Door op de banner te tikken verschijnt de waarschuwingsdialoog.
Er verschijnt een dialoogvenster met een waarschuwing dat de Client niet naar de server kan en een lijst van beschikbare functies tijdens deze uitvaltijd.
Wanneer de MiCollab Client-serververbinding opnieuw tot stand is gebracht, word je gevraagd de Client opnieuw op te starten om de volledige functionaliteit te herstellen. Totdat je de cliënt opnieuw opstart, staat deze in de "geen serververbinding” modus.
Beschikbare functies wanneer de Client geen verbinding met de server kan maken
- Bekijk gegevens in de cache zoals Contacten, Oproepgeschiedenis en Voicemail
- Gebruik MiTeam
- Plaats en ontvang oproepen met de Softphone
- Gebruik de chatfunctionaliteit