Dynamische status / bereikbaarheid

Status beheren

De weergave Dynamische Status geeft de huidige aanwezigheid en Status aan. Met behulp van de status kan je:

  • Aanwezigheidsstatus veranderen
  • Persoonlijke boodschap veranderen.

Om de dynamische status te veranderen:

  1. Open het rechter menu van de Client.
  2. Selecteer de voorkeursstatus in het Beschikbaar-menu.

Om een nieuwe dynamische status toe te voegen:

  1. Selecteer Beheer Status uit de volgende opties:
    • Selecteer in het MiCollab-navigatiemenu Instellingen> Status beheren.
    • Selecteer in de rechterlade van de Client Status beheren in het Beschikbaar-uitrolmenu.
  2. Tik op het meer () menu en selecteer Nieuw.
  3. Voer de statusnaam in en selecteer vereiste instellingen.
  4. Tik op Gereed.

NOTE: Tik op de avatar en selecteer een nieuwe afbeelding om een nieuwe avatar te uploaden.

Om uw persoonlijke boodschap toe te voegen/veranderen:

  1. Open het rechter menu van de Client.
  2. Voer een persoonlijke boodschap in in het textvak Persoonlijke Bericht.

Dynamische status schema

MiCollab-klant stelt je in staat om uw schema’s te beheren en de dynamische status wordt dienovereenkomstig bijgewerkt.

Om een schema toe te voegen:

  1. Selecteer in het MiCollab navigatiemenu Instellingen.
  2. Selecteer Schema's.

Om een schema toe te voegen:

  1. Selecteer in het meer () menu -> Nieuw.
  2. Selecteer de voorkeursstatus vanuit het uitrolmenu Status.
  3. Bewerk de tijd voor het schema en selecteer de dagen voor het schema.
  4. Selecteer Gereed.

Om een schema te bewerken:

  1. Selecteer een schema.
  2. Bewerk voorkeursstatus, tijd en dagen voor het schema.
  3. Selecteer Gereed.

Om een schema te verwijderen:

  1. Selecteer in het meer () menu -> Verwijderen.
  2. Selecteer het X-pictogram om de schema's te verwijderen.
  3. Selecteer Gereed en bevestig met OK.

MiCollab Client indicator aanwezigheidsstatus

De indicator Aanwezigheid geeft de status, aanwezigheid en beschikbaarheid van contactpersonen weer voor spraak- en chatfuncties. Cirkels geven aan dat een contactpersoon beschikbaar is om te chatten en de telefoonpictogrammen geven aan dat de contactpersoon alleen aanwezig is voor spraakcommunicatie.

De volgende tabel beschrijft elke aanwezigheidsstatus en wat elke status betekent.

Beschikbaar voor chat en telefoongesprekken.
Afwezig of op dit moment is de PC of mobiele telefoon vergrendeld. Beschikbaar voor chatten en bellen, maar antwoordt mogelijk niet.
* In een vergadering. Beschikbaar voor chat en gesprekken, maar beantwoorden kan vertraagd zijn.
* Aan de telefoon. Beschikbaar voor chatten, maar antwoorden is mogelijk vertraagd.
* * Niet storen: De contactpersoon is niet beschikbaar. Oproepen worden doorgeleid naar de voicemail. Chats kunnen verzonden en ontvangen worden.
Offline: Niet beschikbaar voor chatten of bellen. Status onbekend: Aanwezigheidsinformatie is verborgen of de gebruiker is offline.

* Agenda-integratie moet zijn ingeschakeld.

** Het Niet Storen-gedrag voor uw MiCollab Client hangt af van hoe de Call Manager is geconfigureerd.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.