Oproep plaatsen

Met MiCollab Client kan je MiCollab oproepen tot stand brengen vanuit:

  • Chatvenster
  • Toetsenbord (alleen Mobile Clients)
  • Contacten
  • Zoekresultaten
  • Oproepgeschiedenisrecords

NOTE: Je kan bellen naar nummers die speciale tekens (* # / , . () - + spatie) bevatten. () - + space).

Een MiCollab-oproep vanuit het Contactpersonenmenu tot stand brengen

NOTE: Als de contactgegevens geen telefoonnummer bevatten, dan is de Bellen-knop van de contactpersoon uitgeschakeld.

Een MiCollab-spraakoproep vanuit het Contactpersonenmenu tot stand brengen:

  1. Tik in het navigatiemenu op Contactpersonen.
  2. Tik op het Groepen, Persoonlijk, of Bedrijf tabblad.
  3. Voer een van de volgende stappen uit: 
    • Druk op de contactpersoon's avatar en houd vast, en selecteer de Bellen knop om het primaire telefoonnummer van deze contactpersoon te kiezen.
    • Of open de contactpersoon, tik op de Bellen knop naast het gewenste telefoonnummer (uit Telefoonnummers).
            
  4. Een oproepvenster wordt weergegeven met de naam, het telefoonnummer en de afbeelding van de beller (indien beschikbaar).

                              

Een MiCollab gesprek voeren met behulp van het Zoek- of Kies-veld

Om een spraakoproep te doen met behulp van het Zoek- of Kies-veld:

  1. Voer het telefoonnummer of naam van de contactpersoon in het veld Zoeken of nummer kiezen in.
  2. Voer in de zoekresultaten de volgende stappen uit:
    • Selecteer het nummer uit Bellen
    • Of druk op de contactpersoon's avatar en houd vast, en selecteer de Bellen knop om het primaire telefoonnummer voor deze contactpersoon te kiezen.
  3. Een oproepvenster wordt weergegeven met de naam, het telefoonnummer en de afbeelding van de beller (indien beschikbaar).                               

Een MiCollab-oproep vanuit het Oproepgeschiedenis menu tot stand brengen

Een MiCollab-spraakoproep vanuit het Oproepgeschiedenis menu tot stand brengen:

  1. Tik in het navigatiemenu op Oproepgeschiedenis menu.
  2. Voer een van de volgende stappen uit:
    • Druk op de contactpersoon's avatar en houd vast, en selecteer de Bellen knop om het primaire telefoonnummer van deze contactpersoon te kiezen.
    • Of open de contactpersoon, tik op de Bellen knop naast het gewenste telefoonnummer (uit Telefoonnummers).
  3. Een oproepvenster wordt weergegeven met de naam, het telefoonnummer en de afbeelding van de beller (indien beschikbaar).

Apparaatselectie voor uitgaande gesprekken (Bellen via)

Je kan elk van je geconfigureerde telefoonnummers of apparaten selecteren om een uitgaand gesprek te voeren vanuit MiCollab Client. Zo kan je een gesprek initiëren vanuit de MiCollab Client en deze de opdracht te geven het daadwerkelijke gesprek te starten met de deskphone, softphone of mobiel.

Het menu Bellen via specificeert het apparaat dat gebruikt wordt voor uitgaande gesprekken. Je kan deze instelling wijzigen door het standaardtoestel voor uitgaande oproepen op te geven. Ga

naar Instellingen > Oproepinstellingen.

De volgende opties voor Bellen via zijn beschikbaar:

  • Managed met Status - Deze optie verandert het uitgaande apparaat in het voorkeursapparaat dat geselecteerd werd in de Dynamische Status. Als je de Dynamische Status aanpast, wordt ook je standaardtoestel voor uitgaande oproepen gewijzigd.
  • Aanwijzing - Als je handmatig een toestel wilt kiezen elke keer voordat je gaat bellen.
  • Mobiel - Het mobiele toestel wordt altijd gebruikt om te bellen.
  • Softphone - De softphone wordt altijd gebruikt voor uitgaande oproepen.
  • Bureautelefoon - De bureautelefoon wordt altijd gebruikt voor uitgaande oproepen

NOTE: Als je bijvoorbeeld de Softphone hebt geselecteerd als apparaat om uitgaande gesprekken mee te voeren en je hebt geen verbinding met de softphone zal de client automatisch schakelen naar de optie Aanwijzing waarin je een overzicht krijgt van de beschikbare apparaten om het gesprek mee te starten.

Bellen vanuit de client via mobiel

Om vanuit de client te bellen via mobiel geeft de mogelijkheid om te bellen met de betrouwbare kwaliteit van het GSM netwerk maar toch met het zakelijke nummer als uitgaande nummerweergave.

A/B methode

Standaard zal het systeem bij een uitgaand gesprek, waarin is gekozen om met Mobiel naar buiten te bellen, eerst een gesprek opzetten naar jouw mobiel, na beantwoorden van dit gesprek zal het systeem het nummer bellen dat je wilde bellen. Dit noemen we een A/B gesprek. Er worden als het waren twee gesprekken opgezet en aan elkaar verbonden. Dit wordt niet altijd als gebruikersvriendelijk ervaren omdat het onlogisch voelt dat je eerst zelf gebeld wordt als je uitgaand wilt bellen. (Zie ook diagram onderaan deze pagina)

Call through

Met Call through geeft de Client je mobiel de instructie om een gesprek te starten dat belt naar ons systeem. Tegelijkertijd geeft de Client een instructie over het data-netwerk naar het systeem welk nummer je als gebruiker wilt bellen. Zodra het gesprek aankomt bij ons systeem, zal deze het gesprek aannemen en direct doorverbinden met het nummer dat je wilt bellen. Met de Call through optie geactiveerd ervaar je het opzetten van een gesprek van uit de Client via Mobiel als een een natuurlijk verloop van ene gesprek. (Zie ook diagram onderaan deze pagina)

Om call through te activeren voer de volgende stappen uit.

  1. Selecteer de optie Mobiel bij Instellingen > Oproepinstellingen > Bellen via.
  2. Zorg dat je mobiele nummer is ingevuld bij Instellingen > Algemeen > Mijn nummers > Mobile en dat de optie call through is aangevinkt:
  3. En tik Opslaan

NOTE: Voor beide opties (A/B en Call Through) is een actieve dataverbinding benodigd. Deze word alleen gebruikt om het systeem te instrueren. Het daadwerkelijke gesprek zal via de GSM afgehandeld worden.

Diagram A/B methode

Diagram Call through


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.