MiCollab for Mobile Client downloaden en installeren
- Klik op de downloadlink in de implementatie-e-mail. Je wordt doorgeleid naar de App Store of Google Play Store, afhankelijk van het type Client.
- Tik op download en installeer de Client vanuit de app store.
NOTE: Als jouw systeembeheerder een PIN-verificatie heeft geconfigureerd, voer de PIN in die je hebt ontvangen als onderdeel van implementatie-e-mail van de Mobile Client om het installatieprogramma te downloaden.
MiCollab for Mobile Client verwijderen
MiCollab voor mobiele client van een iOS-apparaat verwijderen
- Tik op het MiCollab for Mobile Client pictogram en houd vast totdat je het x-pictogram krijgt.
- Klik op het x-pictogram en selecteer Verwijderen.
MiCollab for Mobile Client van een Android-apparaat verwijderen
- Tik op Instellingen en selecteer Apps.
- Zoek de MiCollab for Mobile Client applicatie en tik vervolgens op VERWIJDEREN.
- Tik op OK.
Implementatie-email
Je ontvangt een implementatie-e-mail met instructies voor het authenticeren van je Client met het systeem. Het implementatiebericht bevat een koppeling om het implementatieproces te starten, een verificatiecode en een optie om een QR-code te scannen om MiCollab Client te implementeren. Na de veri- ficatie kan je via MiCollab Client zonder aanmelding op het systeem inloggen.
Om MiCollab for Mobile Client te implementeren, scan je de QR-code met je mobiele apparaat. NOTE: De QR-code (van de implementatie-email) is drie pogingen geldig.
Voorbeeld van de implementie e-mail:
MiCollab Client authenticeren
Om MiCollab Client (PC Client, Mobiel Client of Mac Client) te authenticeren kan je een van de volgende methoden gebruiken:
- Klik op de koppeling in de implementatie-e-mail.
- Kopieer de verificatiecode in de implementatie-e-mail, open MiCollab Client en typ of plak de verificatiecode.
- Scan met de MiCollab for Mobile Client de QR-code die bij de implementatie-e-mail werd verstrekt.
Met de actieve MiCollab Client op de achtergrond meld je je aan bij MiCollab Web Client met de aanmeldgegevens (uit de welkomst-mail). Klik op Instellingen> Algemeen> Zelf Implementatie. Klik op de QR-code om MiCollab Client te verifiëren.
Zelf-implementatie
Je kan zelf de MiCollab for PC, Mac, en Mobile Client implementeren en configureren. Je kan het account gebruiken op een ander mobiel apparaat of desktopapparaat zonder hulp van een beheerder. Mobile Client kan worden geïmplementeerd op een MiCollab for PC Client, Web Client, Mac Client, of Mobile Client.
Een MiCollab for Mobile Client vanuit MiCollab for PC Client, Mac Client, of Internet-client implementeren:
- Selecteer Instellingen>Algemeen>Zelf-implementatie op MiCollab Client.
- Een tijdelijke QR-code wordt gegenereerd op de Client en weergegeven op het scherm.
- NOTE: De code verloopt na tien minuten. Klik op Vernieuwen om de code te vernieuwen.
- Als je meerdere toestellen geconfigureerd, dan is de lijst met softphonetoestellen beschikbaar in de
- vervolgkeuzelijst op het Zelf-implementatiescherm. Selecteer het toestel dat moet worden geïmple- menteerd.
- Open de MiCollab for Mobile Client om de Client zelf te implementeren.
- Tik op Accepteren in het Licentieovereenkomst scherm.
- Tik op Scan QR-codeen scan de QR-code die bij stap 2 is gegenereerd. De Client wordt automatisch geïmplementeerd en geconfigureerd op het toestel.
Uitloggen bij MiCollab for Mobiel Client
Als je wilt uitloggen bij MiCollab for Mobile Client, sluit je de Client-toepassing af. NOTE: Als de toepassing MiCollab for Mobile Client is gesloten, ontvang je nog steeds MiCollab-oproepen op de softphone. Om het ontvangen van gesprekken op de softphone te stoppen, wijzigt je de Dynamische Status of deactiveer je de softphone op de Mobile Client.
Wachtwoord voor MiCollab for Mobile Client wijzigen
Wachtwoord voor MiCollab for Mobile Client wijzigen:
- Tik in het navigatiemenu op Instellingen> Algemeen.
- Tik op Wachtwoord Wijzigen.
- Voer het huidige wachtwoord in en het nieuwe wachtwoord.
- Tik op Opslaan.