Quickstart MiCollab Audio/Web-conferencing


LET OP: Voor de klanten die een eigen MiCollab server draaien (hosted of lokaal) is eigen MiCollab Audio, Web en video Conferencing Client beschikbaar.

De URL om in te loggen zal los verstrekt worden omdat deze per klant afwikend is.

Landingspagina

Ga naar de URL: https://klantnaam.micollab.nl/portal/  of  https://micollab.eigendomeinnaam.nl/portal/

De URL om in te loggen zal los verstrekt worden omdat deze per klant afwikend is.

Hier zijn een aantal keuze mogelijkheden:

  • klik op de optie "MiCollab client" om door te gaan naar de MiCollab webclient. Deze kan ook rechtstreeks benaderd worden met de url eindigend op  /ucs/micollab/  i.p.v. /portal/   Zie verder hiervoor naar de MiCollab handleidingen.
  • MiCollab Audio, Web and Video Conference Public Portal. Deze optie is voor externe gebruikers die naast het audio gedeelte van een conference ook bijvoorbeeld een document in een conferentie willen delen, of een gedeeld scherm mee willen kijken in een conference.
  • Inloggen op de eindgebruiker portal met Login ID/Password om eigen conferentie aan te maken en te beheren op het 

Eindgebruiker portal

Nadat u bent ingelogd op uw MiCollab Audio-, Web- en Videoconferentie-account, verschijnt de startpagina van de MiCollab Audio-, Web- en Videoconferentie-webinterface. 

Rechtsbovenaan vind je de opties:

  • Afmelden: Hiermee log je uit bij MiCollab Audio, Web en Video Conferencing en kom je terug op het inlogscherm van de MiCollab End User Portal.
  • Help: Dit opent MiCollab Audio, Web en Video Conferencing Help met informatie over het gebruik van het MiCollab Audio, Web en Video Conferencing product.

De MiCollab Audio-, Web- en Videoconferentie-interface heeft zes hoofdtabellen, die hieronder staan vermeld. Elk van deze tabbladen heeft knoppen, links of andere functies om audio- en webconferencinggerelateerde taken uit te voeren.

Start: Snel een conferentie opzetten

Op het start tabblad vind je een aantal snelkoppelingen en de mogelijkheid om een Onmiddelijke conferentie op te zetten

Met het Onmiddellijke conferentie op het tabblad Start kan je snel een ongeplande conferentie organiseren.

Om een onmiddellijke conferentie aan te maken:

  1. Selecteer in het het type conferentie:
    • Audio en Web
    • Alleen audio
    • Alleen web
  2. Typ Uw telefoonnummer of extensie (niet vereist voor Web Only-conferenties).
  3. Typ het Telefoonnummer  van de deelnemende persoon die u wilt bellen (niet vereist voor Web Only-conferenties).
  4. Klik op Conferentie starten.
    • Voor een audioconferentie wacht u tot uw telefoon overgaat en neemt u deze op. De conferentie begint wanneer de deelnemer die u hebt gebeld zijn of haar telefoon opneemt. 

Als organisator van de conferentie zal je ook het scherm met Deelnemers worden getoond:

Onderstaande acties zijn nu beschikbaar om uit te voeren:

  • Voeg deelnemer toe: Voer Telefoonnummer en Naam (Optioneel in) en kies Gesprek
  • Voer de regie over de conferentie door deelnemers te Dempen, in de Wacht te zetten of te Droppen
  • Nodig deelenemers uit middels de Agenda of Email knop in het rechterkader: Toegangsinformatie

MiCollab Audio, Web and Video Conference Public Portal


Welkom gedeelte:

Op de Public Portal kan iedereen toegang krijgen tot conferenties, documenten en opnames die hier zijn geplaatst. U hoeft niet in te loggen of een MiCollab Audio-, Web- en Videoconferentie-account te hebben om toegang te krijgen tot de Public Portal. Als u een MiCollab Audio-, Web- en Videoconferentie-account hebt, hebt u toegang tot de pagina Published Area vanaf uw startpagina.

Een uitgenodigde deelnemer kan op twee manieren deelnemen:

  • Type conferentienummer in en klik op Bijwonen,
  • Of de AVW-client downloaden middels Client controleren

Let op: Wachtwoordbeveiliging wordt sterk aanbevolen voor alle gepubliceerde conferenties. Als er geen wachtwoord is ingesteld, zijn de conferentie en alle documenten of opnames die verband houden met de conferentie kwetsbaar voor onbevoegde toegang.

Gepubliceerde gedeelte:

Gepubliceerde conferenties - Wanneer je  een conferentie aanmaakt, heeft u de mogelijkheid om deze te publiceren. U kunt een conferentie publiceren als u iemand toegang wilt geven tot de conferentie. U kunt de details van de conferentie bewerken en de optie instellen voor een verlopen conferentie die oorspronkelijk niet is gepubliceerd. Dit geeft de deelnemers toegang tot de bijbehorende documenten en opnames van eerdere conferenties.

Gepubliceerde documenten - Documenten die betrekking hebben op een gepubliceerde conferentie worden gedeeld met het Gepubliceerde gedeelte, waar ze kunnen worden bekeken en gedownload.

Geplubiceerde Opnamen - Opnamen die betrekking hebben op een gepubliceerde conferentie worden gedeeld met het Gepubliceerde gedeelte. U kunt gepubliceerde opnames afspelen en bekijken vanuit het Gepubliceerde gedeelte.



Lees hier meer over het opzetten van uitgebreidere conferentie's, conferenties beheren, opnamen, instellingen en rapporten

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.