Emergency routing op remote of thuiswerkplekken

In geval van een noodscenario is het mogelijk vaste nummers op mobiele nummers uit te laten komen.

Optie 1: Nummers 1-op-1 door te schakelen naar een mobiel nummer

Hoofd- groeps- of rechstreekse nummers zijn eenvoudig door te schakelen naar mobiele nummers hierbij geld dat 1 nummer naar 1 mobiele nummer wordt doorgeschakeld. Het gesprek zal uitkomen bij de mobiele gebruiker. Indien deze niet antwoord zal het gesprek in de voicemail van de mobiel belanden. 

Mocht dit wenselijk zijn horen wij graag welke vaste nummers naar welke mobiele nummers doorverbonden mogen worden. De aanvraag kan je hier indienen

LET OP: Bovenstaande optie i.c.m. mobiele toestellen brengen extra kosten mee. Met gesprekken die opgezet moeten worden naar de mobiele nummers.

Optie 2: Nummers doorschakelen naar een groep met meerdere mobiele nummers

Om beter bereikbaar te zijn op hoofd- en groepsnummers behoort een doorschakeling naar een groep met mobiele nummers als groepsleden tot de mogelijkheden.

De benodigde onderdelen hiervoor zijn:

  • Ring Group
  • External Hotdesk Users (EHDU

Externe Hotdesking User is een optie waarmee er een 06-nummer gekoppeld wordt aan een groepsdeelnemer van de Ring group. Als een gesprek word aangeboden aan de Ring Group komt deze bij een mobiele gebruiker uit op zijn of haar 06-nummer. De gebruiker neemt het gesprek aan en kiest vervolgens een om het gesprek aan te nemen, dit voorkomt dat de beller in de voicemail van het 06-nummer beland. Is de mobiele gebruiker in gesprek of neemt deze niet op dan kiest het systeem de volgende deelnemer van de groep en herhalen de vorige stappen zich.

Hiermee kunnen bellers die in de belgroep uitkomen toch worden gerouteerd over meerdere gebruikers. Bij meerdere belgroepen is het ook nog mogelijk de Ring Groups naar elkaar over te laten lopen.

De Ring Groups kunnen ingesteld worden middels onderstaande belpatronen:

  • Ring All: Alle beschikbare leden worden tegelijk gebeld.
  • Terminal Ring: Belt het eerste beschikbare lid, te beginnen bij positie 1; stopt met zoeken als het eerste beschikbare id de oproep niet beantwoordt.
  • Terminal Cascade: Belt het eerste beschikbare lid, te beginnen bij positie 1; gaat verder met zoeken tot een beschikbaar lid is gevonden.
  • Circulair Ring: Belt het eerste beschikbare lid, te beginnen na het lid dat de laatste oproep heeft beantwoord; stopt met zoeken als het eerste beschikbare lid de oproep niet beantwoordt.
  • Circulair Cascade: Belt het eerste beschikbare lid, te beginnen na het lid dat de laatste oproep heeft beantwoord; gaat verder met zoeken tot een beschikbaar lid is gevonden.

Mocht deze optie wenselijk zijn horen wij graag welke vaste nummers naar welke groepen met welke mobiele nummers doorverbonden mogen worden. De aanvraag kan je hier indienen

LET OP: Bovenstaand scenario zal niet eventuele ACD functies bevatten van: routeren op 'longest idle', overflow, accountcodes, nawerktimers, rapportage, dashboarding, wachtteksten etc.

LET OP: Bovenstaande optie i.c.m. mobiele toestellen brengen extra kosten mee. Met gesprekken die opgezet moeten worden naar de mobiele nummers.

Uitgaand bellen (Optie 1&2)

Uitbellen met 06-nummer of anoniem

Als medewerkers uitbellen met de mobiel dan ziet de gebelde partij het 06-nummer of anoniem als dit ingesteld is op de mobiel. Lees hoe je anoniem bellen instelt voor iOS of Android

Uitbellen met zakelijk nummer

Dit is mogelijk door de MiCollab app op mobiel te gebruiken.

Optie 3: ACD functionaliteit in combinatie met Ignite

Mocht je Ignite (de contact center applicatie) gebruiken is het mogelijk de volledige ACD functionaliteit in combinatie met een 06-nummer te gebruiken.

Het 06-nummer koppelen aan de ACD-medewerker gebeurd door Voys en een aanvraag kan je hier indienen. Hiervoor hebben we een overzicht nodig van welke 06-nummers bij welke medewerker hoort. De optie om te switchen tussen een vast toestel of een mobiel nummer is voor de gebruiker beschikbaar in Ignite. Je vindt deze optie dan onder Opties -> Telefoon -> Extern nummer:


Inkomende oproepen

Indien de optie 'Extern nummer' geactiveerd is komen alle inkomende oproepen uit op het ingevulde mobiele nummer. Het inkomende gesprek dient op de mobiele telefoon beantwoord te worden. Alle functionaliteit in Ignite is te gebruiken tijdens de oproep. Bijvoorbeeld: Doorverbinden, in de wacht zetten, account codes etc. Ook worden deze gesprekken in de real-time en historische rapportages meegenomen.  

Uitgaande oproepen

Indien de optie 'Extern nummer' geactiveerd is zal de volgorde bij een uitgaand gesprek als volgt zijn:

  • Selecteer of voer nummer in dat gebeld moet worden
  • Ignite belt het mobiele nummer wat ingevuld is onder 'Extern Nummer'
  • Gebruiker beantwoord gesprek op de mobiel
  • Ignite belt vervolgens het gekozen nummer en schakelt deze aan het gesprek van de medewerker
  • De gebelde partij ziet het zakelijke nummer van de organisatie weergegeven als caller-ID

LET OP: Bovenstaande optie i.c.m. mobiele toestellen is, indien nog niet in gebruik binnen de organisatie, gedurende 60 dagen in trial mode voor maximaal 20 gebruikers per organisatie, gratis te gebruiken. Voor gebruik buiten de 60 dagen zijn er extra licentiekosten van toepassing.

LET OP: Bovenstaande optie i.c.m. mobiele toestellen brengen extra kosten mee. Met gesprekken die opgezet moeten worden naar de mobiele nummers.

Kunnen we remote werken met toestellen?

In plaats van te werken met een mobiel toestel kan er ook gekozen worden om vaste toestellen, thuis of op een remote locatie, aan te sluiten.

Toestellen kunnen thuis aangesloten worden op de internetverbinding van de medewerker. Hiervoor zijn Mitel toestellen, adapaters en telewerk instellingen benodigd. Hiermee beschik je over alle functionaliteit beschikt die de vaste Mitel toestellen bieden. Benodigde onderdelen en Instructies om toestellen thuis aan te sluiten vind je hier

DISCLAIMER: Het activeren van bovenstaande scenario's kan extra kosten met zich meebrengen als er licenties geactiveerd dienen te worden voor benodigde functionaliteit.

Niet gevonden wat je zocht of verdere hulp nodig? Maak een ticket aan of bel ons op 050-7009921


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.