Veelgestelde vragen omtrent Corona / COVID-19 scenario's

Het zal je niet ontgaan zijn: het coronavirus krijgt een steeds grotere impact op Nederland, groter dan enkele weken geleden werd gedacht.

Als organisatie wil je wellicht voorzorgsmaatregelen treffen, mocht het virus jullie raken. Vanuit Voys willen we er alles aan doen om jullie te ondersteunen in verschillende scenario’s, bijvoorbeeld in het geval dat je collega’s (of een deel ervan) thuis moeten werken.

Een handige hulppagina met mogelijkheden om telefonisch bereikbaar te zijn in tijden van crisis is hier te vinden

Hieronder een aantal veelgestelde vragen

Kunnen we hoofdnummers doorschakelen naar mobiel?

Ja, hoofdnummers kunnen doorgeschakeld worden naar een enkele of meerdere mobiele nummers van medewerkers.

LET OP: dat als medewerkers uitbellen met de mobiel de klant dan het 06-nummer ziet of anoniem als dit ingesteld is op de mobiel. Lees hoe je dit instelt voor iOS of Android

Meer informatie over emergency routeringen naar remote of thuiswerkplekken vind je hier

Kunnen we persoonlijke nummers doorschakelen naar de mobiel van de medewerker?

Ja, Individuele nummers kunnen doorgeschakeld worden naar een een zakelijk of prive mobiel nummer van een medewerker.

LET OP: dat als medewerkers uitbellen met de mobiel de klant dan het 06-nummer ziet of anoniem als dit ingesteld is op de mobiel. Lees hoe je dit instelt voor iOS of Android

Meer informatie over emergency routeringen naar remote of thuiswerkplekken vind je hier

Kunnen we meerdere mobiele nummers in een groep zetten?

Om via een hoofd- of groepsnummer beter bereikbaar te zijn, is het aan te raden om meerdere mobiele nummers op te nemen in een belgroep. Dit betekent dat gesprekken worden verdeeld over de verschillende mobiele nummers en voorkomt dat een 2e of 3e beller in de voicemail komt van een enkel mobiel nummer. 

Hiervoor zijn aanvullende instellingen nodig voor de groepen en gebruikers. Neem hiervoor contact op met ons. Het is handig om een lijst met hoofdnummers en bijbehorende medewerkers/06-nummers aan te leveren.

Meer informatie over emergency routeringen naar remote of thuiswerkplekken vind je hier

Kunnen we ook met de MiCollab app op mobiel werken op afstand?

  • Gebruikers die reeds gebruik maken van de MiCollab app op mobiel zijn niet gebonden aan een geografische locatie en kunnen dus prima remote of thuis werken en bereikbaar zijn. Tevens biedt de App de mogelijkheid om uit te bellen met het zakelijke nummer.
  • Voor gebruikers die nu geen gebruik maken van de MiCollab App kan dit geactiveerd worden. Neem hiervoor contact met ons op om de mogelijkheden te onderzoeken

Kunnen we remote werken met toestellen?

In het beginsel is ons systeem geschikt om remote te werken. Toestellen kunnen thuis aangesloten worden op de internetverbinding van de medewerker. Hiervoor zijn telewerk instellingen benodigd. Deze oplossing biedt wel een volledige oplossing voor bijvoorbeeld KCC en ACD omgevingen. Aanvullend moeten de Contact Center applicaties wel publiekelijk beschikbaar zijn of gemaakt worden. 

Instructies om toestellen thuis aan te sluiten vind je hier

Kunnen we remote gebruik blijven maken van ACD functionaliteit?

Ja dat is mogelijk. Meer uitleg is te vinden onder Optie 3 op de deze hulp pagina

Kunnen we de bellers informeren dat we verminderd bereikbaar zijn?

Ja, een extra meldtekst is eenvoudig in te stellen. Neem contact op met ons om de mogelijkheden om dit in te richten.

Niet gevonden wat je zocht of verdere hulp nodig? Maak een ticket aan of bel ons op 050-7009921

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.