Tips voor het inrichten van een keuzemenu

Meldingen

Voor een keuzemenu heb je de volgende soorten meldingen nodig:

  • Welkomstmelding: "Welkom bij bedrijf x"
  • Keuzemelding: "Voor de afdeling verkoop kies 1, voor de afdeling support kies 2"
  • Geen keuze gemaakt melding: "Wij hebben geen keuze ontvangen, probeer het nogmaals"
  • Geen geldige keuze (optioneel): "Wij hebben geen geldige keuze ontvangen, probeer het nogmaals"
Je kunt deze meldingen zelf inspreken of je kunt gebruik maken van onze inspreekservice


Tips voor een keuzemenu

  • Maak je keuzemenu niet te lang. Bellers vinden het vervelend om een lange reeks aan opties door te nemen.
  • Maak een extra laag in je keuzemenu. Dus eerst: ‘Voor afdeling Verkoop kies 1’. Wanneer er 1 is getoetst: Heeft u vragen over een bestelling, toets 1. Wilt u graag advies over onze prachtige producten, toets 2’. Let wel, hoe "dieper" een keuzemenu hoe meer weerstand het oproept bij een beller. 
  • Zorg er voor dat je de keuzemelding als laatst noemt. Dus; "voor de afdeling Verkoop kies 1" en niet "Kies 1 voor de afdeling Verkoop". Dit zorgt er voor dat de beller de keuze niet hoeft te onthouden




Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.